انجام فصل پنجم پایان نامه+هزینه+نکات کلیدی ✔️

انجام فصل پنجم پایان نامه

بدلیل اهمیتی که فصل پنجم پایان نامه داراست، باید برای نگارش آن نهایت دقت را به خرج داد. فرض کنید که داوران از تمامی بخش‌های پایان نامه شما لذت برده و رضایت خود را اعلام می‌کنند تا زمانی که به فصل پنجم می‌رسند. درصورتی که نتیجه تحقیقات خود را در این فصل به خوبی بیان نکنید و نتایج تحقیقات شما نامشخص باشد، این مورد به خوبی روی دیدگاه داوران تاثیر می‌گذارند. باید به تمامی سوالات تحقیق در این قسمت پاسخ بدهید و نکات نهایی را به خوبی مورد اشاره قرار بدهید. به هر حال جای نگرانی نیست! چرا که در این مطلب از سایت پایان‌پژوه خدمت شما هستیم تا شما را به طور کامل با طریقه انجام فصل پنجم پایان نامه آشنا کنیم. اگر شما هم به دنبال انجام این قسمت به بهترین شکل هستید، این مطلب برای شماست. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

بخش‌ها مختلف فصل ۵ پایان نامه

به طور معمول می‌توان ادعا کرد که این قسمت دارای ۶ بخش مختلف است که در زیر به آن‌ها اشاره کرده ایم:

  • مقدمه
  • خلاصه پژوهش
  • بحث
  • نتیجه گیری
  • توصیه‌ها و پیشنهادات
  • محدودیت‌ها

هریک از این موارد را باید برای نوشتن فصل پنجم پایان نامه باید درنظر داشته باشید و نحوه نوشتن آن‌ها را بدانید. می‌توان از نوشتن پایان نامه به عنوان یک مسیر پرخطر و پرچالش یاد کرد. اما با کسب شناخت کافی درباره بخش‌های مختلف پایان نامه، می‌توان به سختی‌های این مسیر غلبه کرد.

نحوه نوشتن فصل پنجم پایان نامه و نتیجه گیری

در این قسمت از پایان نامه، یتوانید نظرات شخصی که دارا هستید را در مورد داده‌های گردآوری شده بیان کنید. این کار اولین بار است که در کل پایان نامه انجام می‌شود. نتایجی که برای تحقیقات خود بدست می‌آورید، باید با سوالات یا اهداف تحقیق کاملا مرتبط باشند. در این قسمت باید تمامی موارد مربوط به فصل یک و دو پایان نامه را به خوبی جمع‌بندی کنید. به بیان بهتر باید به طور کامل قدرتی که برای تفسیر کردن و برداشت دارید را به رخ خواننده بکشید. طوری که با استدلال‌هایی قدرتمند درباره نتایج و دلیل رسیدن به آن‌ها بپردازید.

پیشنهادات پایان نامه

اگر قصد دارید به بهترین شکل، این قسمت از فصل پنجم پایان نامه را انجام بدهید، باید کاملا منطقی و معقول باشید. باید به افراد، نهاد‌ها و سازمان‌هایی که با موضوع شما درارتباط هستند، توصیه‌هایی معقول و منطقی را ارائه کنید. این بدان معناست که درست مانند سایر بخش‌های پایان نامه، برای این بخش هم باید به طور کاملا کاربردی بنویسید. اما به هیچ عنوان نباید به سراغ پیشنهاد دادن چیزی بروید که بخشی از تحقیق نبوده یا در نتایج آن، اثری را دارا نیست. همچنین در این قسمت باید به ارائه موضوعاتی برای تحقیق محققان آتی بپردازید.

بعد از آنکه تفکراتتان را برای محتوای توصیه‌ها سازماندهی کردید، باید این موارد را به زبانی کاملا ساده بیان کنید. در بخش مربوط به توصیه‌ها و پیشنهادات باید به مخاطبان پایان نامه بگویید که کدام موارد از سوی شما مورد توجه قرار نگرفته اند، چه فاکتور‌هایی به عنوان مانع مسیر شما خود را نشان داده اند. فراموش نکنید که هر حوزه علمی، از جمله حوزه شما متخصصان علمی بزرگی وجود دارند. به همین دلیل باید درباره تاثیر تحقیقات خود روی این دسته از افراد صحبت کنید.

نکات مهم درباره نحوه نوشتن فصل پنجم پایان‌نامه

برای انجام هرچه بهتر این کار می‌بایست برخی باید‌ها و نباید‌ها را درنظر داشته باشید. این قسمت از مطلب به این باید‌ها و نباید‌ها اختصاص دارد که به شرح زیرند:

نباید خودتان را تکرار کنید!

شاید با دیدن تیتر فوق تعجب کرده باشید. اما حقیقتا باید به این مورد به خوبی توجه داشته باشید. یادتان باشد که بین خلاصه کردن پایان نامه و همچنین تکرار نکات قبلی، باید تفاوت ایجاد کنید. درصورتی که در فصول قبل به خوبی کار خود را به سرانجام رسانده باشید، خواننده شما به خوبی با یافته‌های تحقیق آشنا شده است. درصورتی که داور پایان نامه با موارد تکراری روبرو شود، این مورد تاثیر منفی روی دیدگاهش می‌گذارد. یادتان باشد که نباید از جملات بیش از اندازه طولانی استفاده کنید. این قاعده درباره سایر بخش ها، از جمله چهارچوب نظری و همچنین مرور ادبیات هم صدق می‌کند.

ارائه موضوع جدید ممنوع!

در این فصل باید مطالب پیشین را خلاصه و ارائه کنید. بنابراین نباید به سراغ ارائه و شرح موضوعی جدید بروید. درصورتی که حس می‌کنید باید به پایان نامه، آن هم در این فصل موضوع جدیدی ارائه کنید، بدانید که تصور شما کاملا اشتباه است. این را باید درنظر داشته باشید که باید اهداف از سوی شما بیان شوند و هرگونه خلا موجود در مطالعات پیشین باید پر شوند. به بیان بهتر به کمک این فصل باید بین یافته‌های تجربی و اهدافی که دارید، ارتباط ایجاد کنید. یعنی باید تمامی کارهای صورت گرفته در بخش‌های قبلی را توضیح بدهید.

نمایش اغراق‌آمیز پایان نامه ممنوع!

اگر قصد دارید به محتوای پایان نامه خوب قوی‌ترین ضربه را وارد کنید، حتما محتوای پایان نامه خود را به شکلی اغراق‌آمیز بیان کنید. نباید تلاش کنید تصویری مسلم و تمام و کمال از محتوا پایان نامه خود نشان بدهید. همچنین نباید در مسیر تمرکز بر یک موضوع خاص و ویژه حس شرمندگی به شما دست بدهد. همانطور که می‌دانید پایان نامه شما قرار است به بدنه حوزه علمی که در آن فعالیت دارید اضافه کند. بنابراین نباید تلاش کنید که ادعای بیهوده درباره مطالب آن مطرح کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل شما را با اصول نوشتن فصل پنجم پایان نامه آشنا کردیم. شاید این فصل به اندازه فصولی مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها و…، زحمت زیادی به شما تحمیل نکند. اما این را بدانید که همین فصل نه چندان پرحجم، برای درست نگارش شدن اصول خاص خود را داراست. ایا قصد دارید به بهترین شکل، پایان نامه ارشد و یا دکتری را به سرانجام برسانید؟ آیا در این مسیر به حرفه‌ای‌ترین افراد تحت عنوان مشاور نیازمندید؟ هم اکنون ما در پایان‌پژوه برای انجام هرچه بهتر پایان نامه ارشد و دکتری درخدمت شما هستیم. بهترین اساتید و افراد نخبه علمی در مجموعه پایان‌پژوه فعالیت داشته و هریک سابقه انجام بهترین کارهای علمی را در رشته شما دارند.

 

موسسه پایان پژوه آماده انجام پایان نامه ارشد ، انجام پایان نامه دکتری، پروپوزال ارشد و پروپوزال دکتری، انجام مقاله های isi، دانشجویی، پژوهشی و انجام تحلیل آماری می باشد. همچنین در زمینه انجام پایان نامه فنی مهندسی،انجام پایان نامه علوم پزشکی،انجام پایان نامه علوم پایه،انجام پایان نامه علوم انسانی و انجام پایان نامه مدیریت نیز خدمات کاملی را برای شما دانشجویان عزیز ارائه می دهد. کافیست همین الان با ما تماس بگیرید و یا فرم درخواست را در صفحه اصلی سایت تکمیل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا