استخراج کتاب از پایان نامه|تبدیل پایان نامه به کتاب+قیمت✔️

استخراج کتاب از پایان نامه

کتاب از آن گنجینه‌های علمی است که بین تمامی اقشار جامعه، محبوبیتی بی‌نظیر را داراست. از کودکان و دانش آموزان گرفته تا دانشجویان و حتی اساتید دانشگاهی، همه و همه برای افزایش آگاهی و سطح دانش به کتاب نیاز دارند. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان، برای تبدیل پایان نامه خود به یک اثر ماندگار، فکر استخراج کتاب از پایان نامه را دارند. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، برای انجام این کار زحمات زیادی را متحمل می‌شوند. پایان نامه‌ها در بسیاری از موارد دارای محتوایی باارزش هستند.

اما متاسفانه خیلی از دانشجو‌ها فقط این کار علمی را برای دفاع دربرابر اساتید تالیف می‌کنند و دیگر به ماندگار کردن تحقیقات علمی خود فکر نمی‌کنند. اما این طرز فکر اشتباه است. چرا که درصورتی که کمی خلاقیت و جدیت به خرج بدهید، نه تنها می‌توانید تحقیقات علمی خود را ماندگار کنید، بلکه می‌توانید کتاب خود را به مرحله فروش هم برسانید. در این مطلب قصد داریم شما را از صفر تا صد با فرایند استخراج کتاب از پایان نامه آشنا کنیم. آیا شما هم قصد دارید به دسته نویسندگان کتب علمی اضافه شوید؟ این مطلب را تا پایان همراهی کنید.

هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب

عوامل مختلفی روی هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب نقش دارند. از هزینه‌های مربوط به فرمت‌بندی گرفته تا نرخ چاپ کتاب و… در ادامه این مطلب قصد داریم مهم‌ترین مواردی که روی قیمت استخراج کتاب از پایان نامه نقش دارند را زیر ذره بین ببریم. با ما همراه باشید.

تعداد کلمات پایان نامه

هرچه حجم پایان نامه و تعداد کلمات آن بیشتر باشد، معنایش این است که برای تبدیل پایان نامه به کتاب باید زحمت بیشتری کشید. به همین دلیل باید خود را برای هزینه‌های قابل توجهی آماده کنید. برای تبدیل یک پایان نامه بلند بالا به کتاب، باید زمان زیادی برای فرمت‌بندی و… صرف کرد.

موعد تحویل کار

اینکه در چه زمانی قصد دارید کتاب خود را دریافت کنید، روی نرخ تبدیل پایان نامه به کتاب موثر است. گاهی اوقات افراد می‌خواهند که این کار در مدت زمان فشرده انجام بشود. بنابراین هزینه این خدمات بالا خواهد رفت. اما درمقابل، برخی مواقع هم افراد عجله زیادی برای دریافت کتاب خود ندارند. به همین دلیل هزینه این کار نسبت به زمانی که به دنبال فشرده انجام شدن آن هستند، کمتر خواهد بود.

خدماتی که درخواست می‌کنید

در این مسیر دانشجویان برخی خدمات را ممکن است درخواست کنند تا کتابی کامل را تحویل بگیرند. برای نمونه می‌توان به طراحی جلد، شکل آن و… اشاره کرد. همچنین مواردی مانند جداول، نمودار و… نیز برای کتاب ممکن است از سوی دانشجویان درخواست شوند که این مواد هم هزینه خود را دارند.

تعداد صفحات کتاب

از مهم‌ترین عواملی که روی هزینه نهایی چاپ کتاب نقش دارد، تعداد صفحات کتاب بوده که ارتباط مستقیمی با هزینه استخراج کتاب از پایان نامه دارد. یعنی هرچقدر تعداد صفحات پایان نامه بیشتر باشد، هزینه‌های این فرایند هم بالاتر خواهد بود.

جنس کاغذ

امروزه انواعی از متریال کاغذی برای چاپ پایان نامه در بازار موجود هستند. به همین دلیل هرچه کاغذ مدنظر شما برای چاپ دارای کیفیت بالاتری باشد، قطعا هزینه‌های چاپ شما بالاتر خواهد رفت.

تعداد جلد کتاب

چه تعداد نسخه از پایان نامه خود را تحت عنوان کتاب می‌خواهید چاپ کنید؟ آیا قصد دارید به خوبی کتاب خود را نشر بدهید یا به دنبال چاپ چند نسخه محدود از آن هستید؟ قطعا تعداد نسخه چاپی کتاب روی هزینه‌های تبدیل پایان نامه به کتاب نقش مهمی خواهد داشت. چرا که به دنبال افزایش تعداد مدنظر برای چاپ، می‌بایست کاغذ و سایر مواد اولیه چاپی، به مقدار بیشتری مصرف شوند.

نکات تبدیل پایان نامه به کتاب

مهم‌ترین نکاتی که در این مسیر باید درنظر داشته باشید، به شرح زیرند:

  • عنوانی مناسب انتخاب کنید: پایان نامه‌ها معمولا عناوین طولانی دارند. اما باید عنوان کتاب را به شکلی مختصر و مفید تعیین کنید.
  • تبدیل قسمت‌های مختلف پایان نامه به فرمت کتاب: برای نمونه باید در تمامی قسمت‌های پایان نامه، کلمه «پایان نامه» را به «کتاب» تبدیل کنید.
  • صفحه آرایی را فراموش نکنید: منظور از صفحه آرایی، هر اقدامی است که به تناسب متن و تصویر کمک می‌کند. نرم‌افزار‌هایی مانند ایندیزاین و یا ورد برای این کار مناسب هستند.
  • طراحی جلد کتاب: برای این کار باید به خوبی دقت و خلاقیت به خرج بدهید. چرا که یکی از ملاک‌های چاپ کتاب، اخذ مجوز‌های لازم است.

اصول استخراج کتاب از پایان نامه

برخی از اصول که باید در این باره درنظر داشته باشید به شرح زیرند:

  • عناوین و تیتر‌ها را کاملا نسبت به پایان نامه تغییر بدهید. طوری که مشخص نشود این محتوا قبلا در قالب پایان نامه چاپ شده است.
  • به منابع پایان کتاب، یک منبع جدید اضافه کنید که پایان نامه خودتان است.
  • درصورت برخورداری از اطلاعات جدید، آن را به کتاب اضافه کنید.
  • اطلاعات اضافی را حذف کنید.
  • حتما در قسمت پیشگفتار اضافه کنید که این کتاب برگرفته از یک پایان نامه است.

پس از تبدیل پایان‌نامه به کتاب چه مراحلی باید طی شود؟

پس از تبدیل کتاب به پایان نامه، اکنون باید پروسه چاپ را پشت سر بگذارید. این فرایند خود دارای مراحل زیر است:

۱ – دریافت شابک

شابک یک کد بین المللی دارای ۱۳ رقم بوده که سه رقم ابتدایی آن مربوط به پیشوند بوده و با رقم ۹۸۷ آغاز می‌شود. بعد از آن عددی سه رقمی قرار دارد که نشان دهنده موقعیت جغرافیایی، زبانی و همچنین کشور نشر دهنده کتاب است. ۴ رقم بعدی نیز به مشخصات ناشر ارتباط داشته و دو رقم دیگر آن تحت عنوان شناسه کتاب مطرح هستند. درنهایت باید این را هم اضافه کنیم که رقم آخر آن به عنوان رقم کنترل یا مجوز کتاب شناخته می‌شود.

۲ – دریافت مجوز فیپا

این عبارت مخفف «فهرست‌نویسی پیش از چاپ» است. صفحه اول هر کتاب به اطلاعاتی اختصاص دارد که به فیپا مربوط است. درصورتی که این مجوز را دریافت کنید، اطلاعات شما برمبنای استاندارد‌های جهانی ثبت می‌شود. برای ثبت درخواست چاپ فیپا باید به سایت مربوطه مراجعه کنید.

۳ – دریافت مجوز چاپ

تا این مرحله، علاوه بر موارد قبلی، باید طراحی جلد هم به سرانجام رسیده باشد. باید سه نسخه از کتاب را دراختیار وزارت ارشاد قرار بدهید تا از نظرعدم مغایرت با قوانین کشور بررسی شود. می‌توان ادعا کرد که این مرحله، زمان برترین مرحله این فرایند است. شاید حتی تا ۳ ماه هم این فرایند زمان ببرد.

۴ – صحافی و چاپ

اکنون می‌توانید کتاب را به چاپخانه فرستاده و تعداد و نوع چاپ را اعلام کنید. برای نمونه برای چاپ‌های بالای ۱۰۰۰ تیراژ، از چاپ افست استفاده می‌شود. اما اگر این مقدار زیر ۱۰۰۰ باشد، باید به سراغ چاپ دیجیتالی بروید. درنهایت با گرفتن مجوز پخش، می‌توانید اقدام به توزیع کتاب خوب کنید.

 

موسسه پایان پژوه آماده انجام پایان نامه ارشد ، انجام پایان نامه دکتری، پروپوزال ارشد و پروپوزال دکتری، انجام مقاله های isi، دانشجویی، پژوهشی و انجام تحلیل آماری می باشد. همچنین در زمینه انجام پایان نامه فنی مهندسی،انجام پایان نامه علوم پزشکی،انجام پایان نامه علوم پایه،انجام پایان نامه علوم انسانی و انجام پایان نامه مدیریت نیز خدمات کاملی را برای شما دانشجویان عزیز ارائه می دهد. کافیست همین الان با ما تماس بگیرید و یا فرم درخواست را در صفحه اصلی سایت تکمیل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا