تکراری نبودن موضوع پایان نامه(نحوه استعلام در ایرانداک)✔️

انجام هر کار علمی باید به دور از سرقت علمی و ادبی صورت بگیرد. هم اکنون چندین دانشجو در ماطع تحصیلی تکمیلی؛ یعنی دکتری و کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند و هریک برای تصویب پروپوزال و نیز انجام پایان نامه موضوعی را انتخاب می‌کنند. در این بین انتخاب موضوعی یونیک و غیرتکراری اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل باید تمام تلاش خود را بکار بگیرید تا موضوعی یونیک برای کار علمی خود انتخاب کنید.

هدف از انجام پایان نامه و پروپوزال این است که دانشجو با انجام تحقیقات جدید، به بدنه حوزه علمی که در آن فعال است، اضافه کند. ما هم در این مطلب از سایت پایان‌پژوه قصد داریم شما را به طور کامل با اصول استعلام گرفتن و اطمینان از تکرارنری نبودن موضوع پایان نامه، آشنا کنیم. ما با بهره گیری از حرفه‌ای‌ترین متخصصان علمی، آماده ارائه خدمات انجام پایان نامه شما هستیم.

چگونه بفهمیم مقاله و پایان نامه تکراری نیست

همانطور که دانستید هدف از انجام تحقیقات علمی این است که افراد به بدنه حوزه علمی تخصصی خود بیافزایند. اما درصورتی که در یونیک انتخاب کردن موضوع پایان نامه حرفه‌ای عمل نکنید، این مورد تحقق نخواهد یافت. در این صورت هرچقدر هم که انرژی صرف کار علمی خود کنید، فایده‌ای نخواهد داشت. بنابراین صرفا انجام کار تحقیقاتی برای پایان نامه کفایت نمی‌کند! بلکه باید از یونیک بودن موضوع اطمینان حاصل کنید. خوشبختانه می‌توان به کمک برخی روش‌ها جلوی بروز این مشکل را گرفت. سامانه‌های علمی شناخته شده‌ای وجود دارند که به شما کمک می‌کنند، از انتخاب موضوع تکراری بگریزید.

نحوه استعلام تکراری نبودن

نخستین گامی که برای انجام پایان نامه باید بردارید، انتخاب موضوع یونیک است. برای انتخاب موضوع باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. از جمله اینکه موضوع مورد علاقه شما بوده و امکان انجام تحقیقات درباره آن به کمک امکانات دانشگاه باشد. اما فراموش نکنید که مهم‌تر از همه این موارد، یونیک بودن موضوع است. نوآوری و خلاقیت حرف اوّل را در این باره می‌زند. این مورد هم شما را از سرقت ادبی و علمی نجات می‌دهد و هم نیاز خاصی را از جامعه ممکن است برطرف کند.

در یک کلام درصورت انتخاب موضوع یونیک، دیگر نگرانی بابت هدررفتن موضوع پایان نامه نخواهید داشت. امروزه چندین منبع علمی در سطح وب فعالیت می‌کنند که از ایرانداک، می‌توان به عنوان یک گنج در این باره یاد کرد. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی درباره روش‌های استعلام تکراری نبودن موضوع پایان نامه کسب کنید، ادامه مطلب را حتما مطالعه کنید.

استعلام موضوع و ثبت پایان نامه در ایرانداک

همانطور که گفتیم ایرانداک به خوبی امکان استعلام تکراری نبودن موضوع پایان نامه را فراهم کرده است. ایرانداک که از آن به عنوان سایت پژوهشگاه علوم و فناوری ایران یاد می‌شود، بهترین راهنما برای انتخاب موضوعی مناسب است. درصورتی که تصمیم دارید پروسه نوشتن پایان نامه را کلید بزنید، بهتر است سری به این سایت بزنید. در این صورت می‌توانید اطمینان حاصل کنید که موضوع شما توسط فرد دیگری انتخاب نشده است. آیا قصد دارید مراحل استعلام موضوع در ایرانداک را طی کنید؟ گام‌های زیر را بردارید:

مراحل استعلام موضوع و ثبت پایان نامه در ایرانداک

برای سرچ در سامانه ایرانداک می‌توانید گام‌های زیر را بردارید:

  • در ابتدا وارد آدرس اینترنتی سامانه ایرانداک؛ یعنی irandoc. ac. ir بشوید.
  • گزینه پایگاه‌های اطلاعاتی را زده و سپس وارد قسمت جستجو در رکورد اطلاعاتی کشور بشوید.
  • اکنون از طریق این بخش امکان این را دارید که موضوع خود را سرچ کنید.

اگر نگاهی به قسمت بالا، سمت راست این سایت بندازید، خواهید دید که قسمتی برای سرچ وجود دارد. شاید تصور بسیاری از دانشجویان این باشد که این قسمت فقط برای حصول اطمینان درباره یونیک بودن موضوع کاربرد دارد. نمی‌توان گفت که این برداشت اشتباه است. اما صرفا به دنبال انجام این کار، قرار نیست به نتیجه خاصی برسید! چرا که با این کار تنها به مطالبی که در منبع اطلاعاتی این سایت وجود دارند پی می‌برید.

این را هم اضافه کنیم که درصورتی که قبلا در این سایت ثبت نام کرده باشید، می‌توانید از امکانات این وب سایت استفاده کنید. اما درصورتی اولین بار است که این وب سایت را ملاقات می‌کنید، باید مراحل ثبت نام را طی کنید. درصورتی که قصد دارید به جستجو در این سایت بپردازید، قسمت‌های بسیاری برای سرچ تاسیس شده اند. برای نمونه می‌توان به جستجو حرفه ای، جستجو ساده و جستجو پیشرفته اشاره کرد.

از سامانه پیشینه پژوهش ایرانداک کمک بگیرید!

دیدید که سامانه ایرنداک با امکاناتی ویژه، شما را در مسیر انجام امور علمی یاری می‌کند. اما این را بدانید که دامنه کاربرد‌های ایرنداک، فراتر از این حرفهاست. بخصوص می‌توان به سامانه حرفه‌ای و پیشرفته‌ای به نام سامانه پیشینه پژوهش ایرانداک اشاره کرد. همانطور که از نام این بخش پیداست، با هدف جلوگیری از تالیف قسمت پیشینه پژوهش به شکل تکراری تاسیس شده است. به همین دلیل می‌توانید از طریق این قسمت هم به تکراری نبودن محتوای علمی خود پی ببرید.

در مسیر انجام پایان نامه از پایان‌پژوه کمک بگیرید!

اگر قصد دارید به بهترین شکل، پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری خود را انجام دهید، به شما تبریک می‌گوییم. کارشناسان کاربلد ایرانداک درخدمت شما هستند تا شما را از صفر تا صد در این مسیر راهنمایی کنند. از انتخاب موضوع و استعلام تکراری نبودن آن گرفته تا نوشتن پروپوزال و نهایتا انجام پایان نامه و…. کافیست با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما خدمات مشاوره‌ای و یا انجام پایان نامه ارشد را به شما عزیزان ارائه کنند. علی رغم اینکه نوشتن پایان نامه امری تخصصی است، اما می‌توان به کمک مشورت با افراد کاربلد، بر سختی‌های این امر غلبه کرد.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره راه‌های استعلام تکراری نبودن موضوع برای شما توضیحاتی را ارائه کردیم. دانستید که یونیک بودن موضوع، برای جلوگیری از سرقت علمی و ادبی اهمیت زیادی را داراست. سامانه‌های علمی زیادی در دنیای امروز، امکان استعلام تکراری نبودن موضوع را فراهم کرده‌اند و ایرنداک سرآمد آن‌هاست. گام به گام شما را برای استفاده از امکانات این وب سایت راهنمایی کردیم. آیا شما هم راه دیگری برای حصول اطمینان درباره تکراری نبودن موضوع می‌شناسید؟ حتما با ما درمیان بگذارید.

 

موسسه پایان پژوه آماده انجام پایان نامه ارشد ، انجام پایان نامه دکتری، پروپوزال ارشد و پروپوزال دکتری، انجام مقاله های isi، دانشجویی، پژوهشی و انجام تحلیل آماری می باشد. همچنین در زمینه انجام پایان نامه فنی مهندسی،انجام پایان نامه علوم پزشکی،انجام پایان نامه علوم پایه،انجام پایان نامه علوم انسانی و انجام پایان نامه مدیریت نیز خدمات کاملی را برای شما دانشجویان عزیز ارائه می دهد. کافیست همین الان با ما تماس بگیرید و یا فرم درخواست را در صفحه اصلی سایت تکمیل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا