پذیرش و چاپ مقاله برای دفاع و مصاحبه دکتری ✍️

یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی که دانجشویان مقطع دکتری دارند، تالیف مقاله است. برای فارغ التحصیل شدن در مقطع دکتری، انجام پروژه مقاله یک ضرورت بوده و دانشجویان برای انجام این کار به سراغ منابع معتبر می‌روند. برای اینکه اجازه دفاعیه به شما از سوی دانشگاه داده شود، باید بتوانید حداقل دو مقاله تا پیش از فارغ التحصیلی تالیف کنید. درصورتی که امکان انتشار این مقالات در جملات معتبر فراهم شود، در آن صورت می‌توانید از پایان نامه دکتری خود دفاع کنید.

پذیرش-و-چاپ-مقاله-برای-دفاع-و-مصاحبه--دکتری

فرم درخواست اکسپت و چاپ مقاله برای دفاع و مصاحبه دکتری

چاپ مقاله در مصاحبه دکتری چقدر تاثیر دارد؟

برخورداری از مقاله یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تحصیلی برای پذیرش در مقطع دکتری است. به طوری که بسیاری از افراد نداشتن آن را معادل‌عدم امکان قبولی دراین مقطع تحصیلی می‌دانند. برای توصیف اهمیت برخورداری از مقاله در مصاحبه دکتری، کافی به همین بازار‌های فروش مقاله و پروژه‌های دانشجویی نگاه کنید که چقدر پررونق شده اند. اتفاقی متاسفانه اخلاقی نیست. این را درنظر داشته باشید که برخورداری از مقاله، تنها یکی از مولفه‌های پذیرش در دکتری است.

برخورداری از مقاله هم امتیاز خودش را در مصاحبه دارد و هم در محاسبه نمره نهایی درنظر گرفته می‌شود. اساتید شرکت کننده در جلسه مصاحبه با دیدن مقاله شما به حقایق مهمی پی می‌برند. اول اینکه شما با این کار به اساتید نشان می‌دهید که توانایی بالایی در انجام امور پژوهشی دارید. از طرف دیگر تالیف و چاپ مقاله به معنای آن است که شما به رشته علمی خود علاقه مندید. اما این را بدانید که ارزش هر مقاله با انواع دیگر مقاله در مصاحبه دکتری متفاوت است. مقالات ISI و ISC باارزش‌ترین مقالات در این باره هستند.

فرآیند چاپ مقاله دکتری

تالیف مقاله باید طبق مراحل خاص و براساس چهارچوب و استاندارد‌های مشخص صورت بگیرد. اصلی‌ترین هدفی که در ابتدا باید درنظر داشته باشید، عنوان مقاله است. بهتر است این عنوان دارای حداکثر ۱۵ کلمه باشد و البته که بهتر است این تعداد را کمتر کنید و در عوض از واژه‌های تاثیرگذارتراستفاده کنید. برخورداری مقاله از متن روان هم یک ضرورت است. همچنین باید به طور دقیق در قسمت نتیجه گیری مشخص کنید که به دنبال تالیف این کار علمی، به چه نتایج ارزشمندی رسیدید. این را هم بدانید که باید به طور کامل از سرقت علمی و ادبی بدور باشید. برای همین باید به طور کامل منابعی که برای تالیف مقاله از آن‌ها کمک گرفته‌اید را درانتهای کار عملی خود ذکر کنید. بهترین کار این است که به سراغ انتخاب مقالاتی بروید که در سه سال اخیر به چاپ رسیده اند.

پذیرش و چاپ مقاله، در مجلات معتبر، جهت شرکت در آزمون مصاحبه دکتری

امروزه می‌توان بسیاری از افراد را یافت که به دنبال چاپ مقالات و نتایج تحقیقات خود در مجله‌های معتبر هستند. به همین دلیل مجلات معتبر بسیاری چه در داخل کشور و چه در بیرون آن تاسیس شده‌اند که امر چاپ مقالات دانشجویان را پیگیری می‌کنند. نیاز به توضیح نیست که چاپ مقاله در مجلات مختلف، چه مزایای چشمگیری را به همراه دارد. اول اینکه ما با انتشار مقاله در نشریه‌های بزرگ، به اعتبار خودمان کمک می‌کنیم و از طرف دیگر نتایج تحقیق خود را در برابر دید افرادی بسیار قرار می‌دهیم.

حال خودتان تصور کنید، چقدر خوب می‌شود اگر این تحقیق تماما توسط خودمان انجام شده باشد و پروژه‌ای یونیک باشد. برای چاپ مقالات، هم می‌توان به سراغ مجلات خارجی رفت و هم نمونه‌های داخلی را برگزید. مهم‌ترین مجلات خارجی که در این مسیر می‌توانیم آن‌ها را انتخاب کنیم، به شرح زیرند:

  • تامسون رویترز
  • اسکوبوس
  • پامبد
  • و…

البته که مجله‌های داخلی هم مقالات علمی را میزبانی می‌کنند. شاید معتبرترین شکل مجله برای چاپ مقالات را بتوان مجلات علمی و پژوهشی دانست. اگر نگاهی به این مقالات بندازید، خواهید دید که بیشتر مقالاتی که در آن‌ها چاپ شده اند، از مقالاتی هستند که به تازگی به چاپ رسیده اند. همانطور که اشاره کردیم، پذیرش مقاله در مجلات معتبر، گامی بلند برای پذیرفته شدن در مصاحبه دکتری است.

مدت زمان پذیرش مقاله برای دفاع دکتری

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که دغدغه دانشجویان دکتری را به همراه دارد، مدت زمان داوری مقالات است. نمی‌توان این مورد را امری آسان تلقی کرد. با این حال بهتر است برای پذیرش و چاپ مقاله به سراغ مجلاتی بروید که در مدت زمان کمتری داوری مقاله شما را انجام می‌دهند. این را هم باید درنظر داشته باشید که خود شما هم می‌توانید در سرعت پذیرش و بررسی مقاله خودتان نقش داشته باشید. می‌توانید ساختار و قالب‌بندی درست مجله خود را بیشتر زیرنظر بگیرید تا کار داوری آن راحت‌تر صورت بگیرد.

کیفیت مقاله برای دفاع دکتری

مقالات دارای انواع مختلفی هستند و هریک از نظر ارزش و اعتبار باهم متفاوت هستند. برای نمونه می‌توان به مقالات پژوهشی، ترویجی، ISI و ISC اشاره کرد. همانطور که کمی قبل‌تر در این همین مطلب اشاره کردیم، شاید بهترین مقاله از نظر اعتبار، مقاله ISI باشد. درصورت برخورداری از مقالات ISI می‌توانید با خیال راحت و بالاترین نمره دفاع کنید.

هزینه پذیرش و چاپ مقاله

طبیعی است که مجلات مختلف برای چاپ مقالات شما، هزینه‌هایی را دریافت کنند. این هزینه ممکن است به چندین فاکتور بستگی داشته باشد. بسیاری از افراد اینطور تصور می‌کنند که دریافت پول چاپ مقاله از سوی یک مجله، نشان از بی‌اعتبار بودن آن مجله است. علی رغم اینکه مجالات بسیاری هم وجود دارند که رایگان مقاله را چاپ می‌کنند، اما این را بدانید که چاپ مقاله در مجلات پولی هم مزیت خودش را دارد. این مجلات معمولا کمتر برای چاپ مقاله از سوی افراد مورد توجه قرار می‌گیرند. به همین دلیل شانس چاپ مقاله شما بیشتر است. به بیان بهتر، هزینه دار بودن چاپ و پذیرش مقاله، روند بررسی آن را سرعت می‌بخشد و رقابت آن را تضعیف می‌کند.

چرا پذیرش مقاله برای دفاع دکتری اهمیت دارد؟

این را بدانید که اهمیت پذیرش مقاله برای دفاع دکتری، با اهمیت چاپ آن در جلسه دفاع برابر است. دفاع دکتری مرحله‌ای حساس در دوران تحصیلات تکمیلی دانشجویان است. چرا که این امر امکان کسب باارزش‌ترین مدرک تحصیلی در دانشگاه‌های داخل و یا خارج را می‌دهد. با این حال بسیاری از دانشگاه ها، شروط فارغ التحصیل شدن در مقطع دکتری را فقط محدود به اتمام رساله نمی‌دانند و چاپ و پذیرش یک یا دو مقاله را هم شرط می‌کنند.

بنابراین باید دانشجویان یک یا دو مقاله ISI یا مقالات دیگر را در مجلات داخلی و یا خارجی به چاپ برسانند. اهمیت این مرحله به قدری بالاست که درصورت‌عدم عملی کردن آن، احتمالا امکان دفاع در موعد مقرر برای شما فراهم نمی‌شود. این اهمیت برای دانشجویانی که در دانشگاه‌های خارج کشور مشغول تحصیل هستند، بیشتر است. دانشگاه‌های بسیاری را امروزه در سطح کشور می‌توان یافت که داشتن مقاله ISI را شرطی ضروری برای دفاع می‌دانند.

آیا بدون مقاله هم می‌توان دکتری قبول شد؟

برخورداری از مقاله را می‌توان مهم‌ترین بخش رزومه علمی افراد دانست. درصورتی که از مقالات تالیفی و چاپ شده در مجلات مختلف برخوردار نباشید، احتمالا شانس شما برای قبولی کم می‌شود. اما این را بدانید که نباید صد در صد دراین باره ناامید بشوید. برای قبولی در آزمون دکتری، ۵۰ درصد نمره به آزمون کتبی شما بستگی دارد و ۵۰ درصد دیگر به عملکرد شما در مصاحبه دکتری. خود مصاحبه دکتری دارای بخش‌بندی‌های مختلف از نظر امتیازبندی است و براین اساس ۴۰ امتیاز به فعالیت‌های پژوهشی، ۳۰ امتیاز به فعالیت‌های آموزشی و ۳۰ امتیاز هم به شرایط داوطلب در جلسه آزمون بستگی دارد. این قاعده کلی را بدانید که از ۱۰۰ امتیاز آزمون، حدود ۲۲ امتیاز آن به مقاله شما بستگی دارد. به همین دلیل داشتن مقاله نقش مهمی در قبولی شما در آزمون دکتری دارد.

موسسه پایان پژوه آماده پذیرش و چاپ مقاله برای دفاع و مصاحبه دکتری، انجام پایان نامه ارشد ، انجام پایان نامه دکتری، پروپوزال ارشد و پروپوزال دکتری، انجام مقاله های isi، دانشجویی، پژوهشی و انجام تحلیل آماری می باشد. همچنین در زمینه انجام پایان نامه فنی مهندسی،انجام پایان نامه علوم پزشکی،انجام پایان نامه علوم پایه،انجام پایان نامه علوم انسانی و انجام پایان نامه مدیریت نیز خدمات کاملی را برای شما دانشجویان عزیز ارائه می دهد. کافیست همین الان با ما تماس بگیرید و یا فرم درخواست را در صفحه اصلی سایت تکمیل نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
پیمایش به بالا